УРАХУВАННЯ ЗСУВУ ТА ІНЕРЦІЇ ОБЕРТАННЯ КОНСТРУКТИВНИХ СТЕРЖНЕВИХ ЕЛЕМЕНТІВ МАШИНОБУДІВНИХ КОНСТРУКЦІЙ ПРИ ПОПЕРЕЧНИХ КОЛИВАННЯХ

  • В. Ф. Оробей Національний університет «Одеська політехніка» https://orcid.org/0000-0002-2001-2274
  • Л. В. Коломієць Державний університет інтелектуальних технологій і зв’язку https://orcid.org/0000-0003-2341-3345
  • О. М. Лимаренко Національний університет «Одеська політехніка» https://orcid.org/0000-0002-3607-5253
  • А. Ю. Томкевич Національний університет «Одеська політехніка»
  • М. В. Матвійчук Національний університет «Одеська політехніка»
Ключові слова: переміщення, обертальна інерція, метод Фур’є, частота, коливання, стержень, метод граничних елементів

Анотація

В роботі виконано побудову математичної моделі гармонійних коливань різних балок. Розглянуто методику врахування зсуву та обертальної інерції при поперечних коливаннях балок з різними умовами обпирання. Динамічна модель стержня доповнена стискаючими силами з фіксованою лінією дії та відстежує кут повороту стержня. Доповнена модель С. П. Тимошенка стискаючими силами. Застосовано метод Фур’є поділу змінних у гармонійних коливаннях балок. Це дозволило отримати диференціальне рівняння, кінематичні та статичні параметри в амплітудному стані. Отримане диференціальне рівняння інтегрується, фундаментальні функції нормуються і повний розв’язок подається у матричній формі з початковими параметрами. Виявлено 4 випадки фундаментальних функцій. Для балок з різними умовами опори отримано уточнення власної частоти коливань. При шарнірній опорі перші 5 частот цієї роботи збігаються з частотами, отриманими іншим підходом. Найбільше зростання частоти визначаються методом послідовного перебору, коли задаються початкові значення та крок частоти коливань. Результати обчислення визначника виводяться в окремий файл. Його перегляд дозволяє виявити зміну знака визначника та грубе значення власної частоти. Далі вона може бути уточнена при наступних прогонах програми зі зміненими початковим значенням та кроком частоти.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

| Переглядів анотації: 40 | Завантажень PDF: 11 |

Посилання

De Backer H., Outtier A., Van Bogaert P. (2014). Buckling design of steel tied-arch bridges. Journal of Constructional Steel Research, 103, 159-167. https://doi.org/10.1016/j.jcsr.2014.09.004

Andreew, V., Chepurnenko, A., Yazyev, B. (2014). Energy Method in the Calculation Stability of Compressed Polymer Rods Considering Creep. Advanced Materials Re-search, 1004-1005, 257-260. https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/amr.1004-1005.257.

Orobey, V., Daschenko, O., Kolomiets, L., Lymarenko, O. (2018). Stability of structural el-ements of special lifting mechanisms in the form of circular arches. Eastern European Journal of Enterprise Technologies, 2/7 (92), 4-10. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.125490.

Orobey, V., Nemchuk, O., Lymarenko O., Oleksandr, R., Tkachuk, K. (2021). Diagnostics of the strength and stiffness of the loader carrier system structural elements in terms of thinning of walls by numerical methods. Diagnostyka, 22(3), 73-81. https://doi.org/10.29354/diag/141313

Rosso, M.M., Sotiropoulos, S., Greco, R., Marano, G.C. (2024). Steel Frames Optimization Considering Beam-Column Joint Stiffness and Geometric Constraints. In: Gabriele, S., Manuello Bertetto, A., Marmo, F., Micheletti, A. (eds) Shell and Spatial Structures. IWSS 2023. Lecture Notes in Civil Engineering, 437. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-44328-2_14.

Guidi, L. G., Brandonisio, G., De Luca, A. (2024). NAlbero, A Temporary Spatial Structure Made of Steel Scaffolding System: Loading Tests as Tool to Check Structural Design. In: Gabriele, S., Manuello Bertetto, A., Marmo, F., Micheletti, A. (eds) Shell and Spatial Structures. IWSS 2023. Lecture Notes in Civil Engineering, 437. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-44328-2_21.

Dasari, S. K., Trovalusci, P., Fantuzzi, N., Pingaro, M., Panei, R. (2024). Sustainable Spatial Structures: A Design Approach Using Shape and Topology Optimization to Minimize Environmental Impact and Improve Buildability. In: Gabriele, S., Manuello Bertetto, A., Marmo, F., Micheletti, A. (eds) Shell and Spatial Structures. IWSS 2023. Lecture Notes in Civil Engineering, 437. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-44328-2_29.

Todt, M., Rammerstorfer, F.G. (2020). Analytical Stability Considerations in Lightweight Design. In: Altenbach, H., Öchsner, A. (eds) Encyclopedia of Continuum Mechanics. Springer, Berlin, Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-55771-6_7

Active Deformation. In: Altenbach, H., Öchsner, A. (eds). (2020). Encyclopedia of Continuum Mechanics. Springer, Berlin, Heidelberg https://doi.org/10.1007/978-3-662-55771-6_300010.

Han, S., Zastavni, D. (2024). Fixed-Points Method in Robert Maillarts Analysis of Rigid Frame Bridges. In: Endo, Y., Hanazato, T. (eds). Structural Analysis of Historical Constructions. SAHC 2023. RILEM Bookseries, 47. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-39603-8_6

Опубліковано
2024-12-25
Як цитувати
[1]
В. Ф. Оробей, Л. В. Коломієць, О. М. Лимаренко, А. Ю. Томкевич, і М. В. Матвійчук, «УРАХУВАННЯ ЗСУВУ ТА ІНЕРЦІЇ ОБЕРТАННЯ КОНСТРУКТИВНИХ СТЕРЖНЕВИХ ЕЛЕМЕНТІВ МАШИНОБУДІВНИХ КОНСТРУКЦІЙ ПРИ ПОПЕРЕЧНИХ КОЛИВАННЯХ», Збірник наукових праць Одеської державної академії технічного регулювання та якості, вип. 2(25), с. 35-42, Груд 2024.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>