ПРОЦЕСНА МОДЕЛЬ ВИМІРЮВАННЯ І ОЦІНКИ ЯКОСТІ НАДАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ПОСЛУГ

  • Л. В. Коломієць Державний університет інтелектуальних технологій і зв’язку https://orcid.org/0000-0003-2341-3345
  • О. І. Кисельова Державний університет інтелектуальних технологій і зв’язку https://orcid.org/0000-0001-9031-8781
  • О. В. Грабовський Державний університет інтелектуальних технологій і зв’язку https://orcid.org/0000-0001-7134-3682
  • А. А. Габер Державний університет інтелектуальних технологій і зв’язку
Ключові слова: навчальна послуга, якість освіти, вимірювання та оцінка якості навчальних послуг, процесний підхід, процесна модель

Анотація

У статті представлені результати дослідження, в ході якого розроблено процесну модель для вимірювання і оцінки якості навчальних послуг закладів вищої освіти, засновану на підходах функції Харрінгтона та стандартах ISO 25010 і ISO 25022. Модель дозволяє системно оцінювати якість надання навчальних послуг за чіткими критеріями. Функція Харрінгтона перетворює кількісні показники на зручну шкалу для оцінки задоволеності споживачів (здобувачів вищої освіти, викладачів, адміністрації), спрощуючи ухвалення рішень щодо поліпшення якості. Модель також охоплює аналіз кожного етапу навчального процесу і дозволяє вчасно виявляти проблеми для їх усунення. Впро-вадження цієї моделі сприятиме прозорості та надійності внутрішніх систем контролю якості в ЗВО, адаптуючись до сучасних вимог ринку вищої освіти

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

| Переглядів анотації: 95 | Завантажень PDF: 17 |

Посилання

Díez, F., Villa, A., López, A. L. (2020). Impact of quality management systems in the performance of educational centers: educational policies and management processes. Heliyon, 6 (4). https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2020.e03824.

Manarbek, G., Kondybayeva, S., Doszhan, R. (2020). Quality management of higher education: Innovation approach from per-spectives of institutionalism. An exploratory lit-erature review. Cogent Business & Management. (7) 1. https://doi.org/10.1080/23311975.2020.1749217.

Podmarkov V. A. Vprovadzhennia protsesnoho pidkhodu do upravlinnia navchalnym zakladom. VII Mizhnarodna naukovo-metodychna konferentsiia Forum molodykh ekonomistiv-kibernetykiv – Modeliuvannia ekonomiky: problemy, tendentsii, dosvid» (21-22 zhovtnia 2016 r., m. Ternopil). Ternopil, 2016. S. 130-131.

Trachenko L. A. Protsesnyi pidkhid u systemakh upravlinnia yakistiu pidpryiemstv sfery posluh. Problemy ekonomiky. 2018. # 2. S. 251-257.

Kolomiiets L. V., Kyselova O. I., Hrabovskyi O. V. Orhanizatsiino-informatsiinyi pidkhid do dyzainu zakladu vyshchoi osvity v konteksti zhyttievoho tsyklu systemy. Zbìrnik naukovih pracʹ odesʹkoï deržavnoï akademìï tehnìčnogo regulûvannâ ta âkostì. 2024. # 1(24). S. 6-12.

Stensaker B. (2018). Quality assurance and the battle for legitimacy – discourses, disputes and dependencies. Higher Education Evaluation and Development. Vol. 12 (32), pp. 54-62.

Perperi L. M. Aspekty formuvannia kryteriiv otsinky yakosti osvitnikh posluh. Visnyk natsionalnoho tekhnichnoho universytetu «KhPI». 2017. # 44(1266). S. 162-166.

Tkachova S. S. Evoliutsiia protsesnoho pid-khodu do operatsiinoi ta upravlinskoi diialnosti pidpryiemstv. Visnyk Sumskoho derzhavnoho universytetu. Seriia «Ekonomika». 2012. # 2. S. 68-75.

Lysenko O. M. Systemy upravlinnia yakis-tiu: osoblyvosti vprovadzhennia zghidno z novoiu versiieiu standartu ISO 900. Visnyk Skhidnoievro-peiskoho universytetu ekonomiky i menedzhmentu. Seriia : Ekonomika i menedzhment. 2016. # 1. S. 27-34.

Volkov S. L., Kolomiiets L. V., Kyselova O. I., Prokopenko A. M. Orhanizatsiino-informatsiinyi dyzain tekhnichnykh zakladiv vyshchoi osvity. Zbìrnik naukovih pracʹ odesʹkoï deržavnoï akademìï tehnìčnogo regulûvannâ ta âkostì. 2020. Vyp. 1(16), S. 6-13.

Haber A. A. Udoskonalennia naukovo-metodolohichnykh zasad zabezpechennia yakosti vyshchoi ta pisliadyplomnoi osvity v sferi metrolohii: dys. … kand. tekh. nauk 05.01.02. Odesa, 2015. 149 s.javascript:void(0)

Volkov S.L., Volkov K. S. Udoskonalennia rozrakhunkiv pokaznykiv yakosti za funktsiieiu bazhanosti Kharrinhtona. Suchasnyi zakhyst informatsii. 2017. # 1. S. 103-108.

DSTU ISO/IEC 25010:2015 Inzheneriia prohramnykh zasobiv i system. Vymohy shchodo yakosti ta otsiniuvannia system i prohramnoho produktu (SQuaRE). Modeli yakosti systemy ta prohramnykh zasobiv (ISO/IEC 25010:2011, IDT).

DSTU ISO/IEC 25022:2019 Inzheneriia system i prohramnykh zasobiv. Vymohy do yakosti system prohramnykh zasobiv ta yikhnoho otsiniuvannia (SQuaRE). Vymiriuvannia yakosti pid chas zastosuvannia (ISO/IEC 25022:2016, IDT).

DSTU ISO/IEC 25023:2019 Inzheneriia system i prohramnykh zasobiv. Vymohy do yakosti system prohramnykh zasobiv ta yikhnoho otsiniuvannia (SQuaRE). Vymiriuvannia yakosti system ta prohramnykh produktiv (ISO/IEC 25023:2016, IDT).

Опубліковано
2024-12-25
Як цитувати
[1]
Л. В. Коломієць, О. І. Кисельова, О. В. Грабовський, і А. А. Габер, «ПРОЦЕСНА МОДЕЛЬ ВИМІРЮВАННЯ І ОЦІНКИ ЯКОСТІ НАДАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ПОСЛУГ», Збірник наукових праць Одеської державної академії технічного регулювання та якості, вип. 2(25), с. 14-22, Груд 2024.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>