ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ЕКСПЕРТИЗИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

  • О. І. Кисельова Державний університет інтелектуальних технологій і зв’язку https://orcid.org/0000-0001-9031-8781
  • Л. В. Коломієць Державний університет інтелектуальних технологій і зв’язку https://orcid.org/0000-0003-2341-3345
  • А. Л. Передерко Державний університет інтелектуальних технологій і зв’язку
  • О. В. Грабовський Державний університет інтелектуальних технологій і зв’язку https://orcid.org/0000-0001-7134-3682
Ключові слова: педагогічна експертиза, об’єкт, характеристика, функція, метод експертизи, загальнометодологічний підхід, освітній процес.

Анотація

У статті визначено основні теоретико-методологічні засади експертизи освітнього процесу закладу вищої освіти, узагальнено характеристики експертизи, класифіковано об’єкти і процеси приналежні освітньому процесу ЗВО, що підлягають експертному вивченню. Досліджено ряд загальнонаукових методологічних підходів, функцій та методів експертизи освітнього процесу, проаналізовано їхню ефективність та доцільність застосування в умовах освітнього процесу ЗВО. Доведено що, науково-методологічне обґрунтування впровадження технологій педагогічної експертизи засновано на зведені в єдину матрицю різних показників змісту освітньої діяльності ЗВО: змісту освіти, освітніх, розвиваючих і виховних цілей; аналізу освітніх ситуацій, методів, засобів, форм навчання і контролю; врахування зворотного і міждисциплінарних зв’язків; інтелектуального розвитку студентів; компетентності викладачів; інноваційності, полікомпонентності та професійної спрямованості навчання в ЗВО.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

| Переглядів анотації: 93 | Завантажень PDF: 50 |

Посилання

Pro vyshchu osvitu : Zakon Ukrainy vid 01.07.2014 r. # 1556–VII. Data onovlennia: 01.01.2023. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/1556-18. (data zvernennia: 10.01.2023).

Velychko O. M., Kolomiets L. V., Gordienko T. B., Shevtsov A. H., Karpenko S. R., Haber A. A. Hrupove ekspertne otsiniuvannia ta kompetentnist ekspertiv / za zahal. red. d.t.n. O. M. Velychka. Odesa : VMV, 2015. 230 s.

Bratchenko S. L. Gumanitarnaya e'-kspertiza obrazovaniya: provedenie i rezul'tat. Profesiina osvita. Kyiv, 2014. # 2. S. 105-120.

Boguslavskij M. V. Nauchnye osnovy istoriko-pedagogicheskoj e'kspertizy innovacij v obrazovanii. Istoryko-pedahohichnyi almanakh. Uman, 2015. # 1. S. 9-17.

Kasianova O. M. Tekhnolohiia zdiisnennia pedahohichnoi ekspertyzy zahalnoi serednoi osvity rehionu u systemi yoho sotsialno-ekonomichnoho i kulturno-dukhovnoho rozvytku. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia «Pedahohika, sotsialna robota». Uzhhorod, 2021. Vyp. 22. S. 66-68.

Kasianova O. Pedahohichna ekspertyza uspishnosti studentiv yak peredumova stvorennia systemy vnutrishnoho zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity. Vytoky pedahohichnoi maisternosti. Poltava, 2016. Vyp. 18. S. 146-153.

Leont'ev D. A., Ivanchenko G. V. Kompleksnaya gumanitarnaya e'kspertiza: metodologiya i smysl. Kiev : Slovo, 2018. 135 s.

Mkrtychyan G. A. Psixologicheskaya e'-kspertiza v innovacionnom obrazovanii. Teoriya i praktika. Xar'kov: Osnova, 2016. 147 s.

Fedorova N. F. Pro pedahohichnu ekspertyzu. Osvita ta rozvytok obdarovanoi osobystosti. Kyiv, 2017. # 4 (59). S. 14-22.

Tryhub I. I. Ekspertyza yak skladova profesiinoi diialnosti v haluzi osvity: teoretychnyi aspekt. Osvitolohichnyi dyskurs. Kyiv, 2014. # 1 (5). S. 218–226.

Опубліковано
2022-12-28
Як цитувати
[1]
О. І. Кисельова, Л. В. Коломієць, А. Л. Передерко, і О. В. Грабовський, «ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ЕКСПЕРТИЗИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ», Збірник наукових праць Одеської державної академії технічного регулювання та якості, вип. 2(21), с. 6-12, Груд 2022.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>