ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ЕКСПЕРТИЗИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Анотація
У статті визначено основні теоретико-методологічні засади експертизи освітнього процесу закладу вищої освіти, узагальнено характеристики експертизи, класифіковано об’єкти і процеси приналежні освітньому процесу ЗВО, що підлягають експертному вивченню. Досліджено ряд загальнонаукових методологічних підходів, функцій та методів експертизи освітнього процесу, проаналізовано їхню ефективність та доцільність застосування в умовах освітнього процесу ЗВО. Доведено що, науково-методологічне обґрунтування впровадження технологій педагогічної експертизи засновано на зведені в єдину матрицю різних показників змісту освітньої діяльності ЗВО: змісту освіти, освітніх, розвиваючих і виховних цілей; аналізу освітніх ситуацій, методів, засобів, форм навчання і контролю; врахування зворотного і міждисциплінарних зв’язків; інтелектуального розвитку студентів; компетентності викладачів; інноваційності, полікомпонентності та професійної спрямованості навчання в ЗВО.
Завантаження
| Переглядів анотації: 43 | Завантажень PDF: 18 |
Посилання
Pro vyshchu osvitu : Zakon Ukrainy vid 01.07.2014 r. # 1556–VII. Data onovlennia: 01.01.2023. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/1556-18. (data zvernennia: 10.01.2023).
Velychko O. M., Kolomiets L. V., Gordienko T. B., Shevtsov A. H., Karpenko S. R., Haber A. A. Hrupove ekspertne otsiniuvannia ta kompetentnist ekspertiv / za zahal. red. d.t.n. O. M. Velychka. Odesa : VMV, 2015. 230 s.
Bratchenko S. L. Gumanitarnaya e'-kspertiza obrazovaniya: provedenie i rezul'tat. Profesiina osvita. Kyiv, 2014. # 2. S. 105-120.
Boguslavskij M. V. Nauchnye osnovy istoriko-pedagogicheskoj e'kspertizy innovacij v obrazovanii. Istoryko-pedahohichnyi almanakh. Uman, 2015. # 1. S. 9-17.
Kasianova O. M. Tekhnolohiia zdiisnennia pedahohichnoi ekspertyzy zahalnoi serednoi osvity rehionu u systemi yoho sotsialno-ekonomichnoho i kulturno-dukhovnoho rozvytku. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia «Pedahohika, sotsialna robota». Uzhhorod, 2021. Vyp. 22. S. 66-68.
Kasianova O. Pedahohichna ekspertyza uspishnosti studentiv yak peredumova stvorennia systemy vnutrishnoho zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity. Vytoky pedahohichnoi maisternosti. Poltava, 2016. Vyp. 18. S. 146-153.
Leont'ev D. A., Ivanchenko G. V. Kompleksnaya gumanitarnaya e'kspertiza: metodologiya i smysl. Kiev : Slovo, 2018. 135 s.
Mkrtychyan G. A. Psixologicheskaya e'-kspertiza v innovacionnom obrazovanii. Teoriya i praktika. Xar'kov: Osnova, 2016. 147 s.
Fedorova N. F. Pro pedahohichnu ekspertyzu. Osvita ta rozvytok obdarovanoi osobystosti. Kyiv, 2017. # 4 (59). S. 14-22.
Tryhub I. I. Ekspertyza yak skladova profesiinoi diialnosti v haluzi osvity: teoretychnyi aspekt. Osvitolohichnyi dyskurs. Kyiv, 2014. # 1 (5). S. 218–226.