РОЗРОБКА РОЗРАХУНКОВОЇ ЗАЛЕЖНОСТІ МІЖ ГЕОМЕТРИЧНИМИ ПАРАМЕТРАМИ ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ ТА ДИНАМІЧНИМИ ХАРАКТЕРИСТИКАМИ

Ключові слова: двухрычажная подвеска, центр крена, динамика автомобиля, гоночный автомобиль

Анотація

У статті проаналізовано кінематичні параметри двоважільної підвіски гоночного автомобіля. Проведено аналіз параметра «Центр крену» та його вплив на рух автомобіля. Детально розглянуті рішення що застосовуються в міжнародному студентському проекті «Формула студент» (або Formula SAE). Розглянуті основні тенденції математичного моделювання шасі автомобілів як гоночних так і звичайних дорожніх транспортних засобів. Проведено кінематичний аналіз процесу руху автомобіля в повороті, визначено ключові характеристики автомобіля та основні дані руху автомобіля на гоночній трасі, включаючи рух прямої, рух у повороті, а також процеси прискорення та уповільнення. Визначено та оптимізовано двомірну модель двоважільної підвіски, що дозволило уточнити геометричні параметри відповідної моделі та підготувати двомірну схему для подальшого аналізу. Вперше були виведені математичні залежності, що дозволяють визначати зміну кутів крену автомобіля залежно від геометричних параметрів підвіски, та базових параметрів руху автомобіля. Покроково описано алгоритм визначення залежності. Виконано роботу з позначення точок двоважільної підвіски у двомірній площині що дозволить у майбутньому використовувати двомірні координати. Це дозволить істотно автоматизувати розрахунок та аналіз двоважільних підвісок як гоночних так і звичайних дорожніх автомобілів. У системі автоматизованого проектування побудовано тестові перевірочні моделі для перевірки отриманих результатів. Аналіз результатів показав високу точність отриманих математичних залежностей. За отриманими математичними формулами виконані розрахунки залежностей між координатами точок кріплення важелів підвіски до рами та поворотного кулака відповідно від кута крену автомобіля у повороті. Побудовано графіки залежностей кута крену від зміни положення точки кріплення нижнього важеля у вертикальній площині, визначено залежність кута крену автомобіля від зміни швидкості.

Проведена робота що до аналізу зміни куту крену автомобіля під час зміни відповідно точок кріплення верхнього переднього, верхнього заднього важеля та відповідно нижнього переднього та нижнього заднього важеля

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

| Переглядів анотації: 89 | Завантажень PDF: 49 |

Посилання

Bazhenov V.A., Dashchenko A. F., Ko-lomiets L. V., Orobei V. F. Budivelna mekhanika. Spetsialnyi kurs. Zastosuvannia MHE. Odesa: Astroprynt, 2001. 288 s.

Prochnost', ustojchivost', kolebaniya. Spravochnik v 3-x tomax. Tom 3. Pod red. I. A. Birgera i Ya. G. Panovno. M.: Mashinostroenie, 1968. 567 s.

Aleksandrov A. V., Lashhenikov B. Ya., Shaposhnikov N. N. Stroitel'naya mexanika. Tonkostennye prostranstvennye sistemy. 1983, 488 s.

Maslennikov A. M. Raschet stroitel'nyx konstrukcij chislennymi metodami. L.: Izd-vo LGU, 1987. 225 s.

Orobej V., Kolomiets L., Limarenko A. Boundary element method in problem of plate elements bending of engineering structures. Met-allurgical and Mining Industry. 2015. № 4. P. 295-302.

Kolomiets L., Orobey V., Lymarenko A. Method of boundary element in problems of sta-bility of plane bending beams of rectangular cross section structures. Metallurgical and Min-ing Industry. 2016. № 3. P. 59-65.

Theander A. Design of a Suspension for a Formula Student Race Car. 2004.

William F. Milliken, Douglas L. Milliken. Race car vehicle dynamics. 1995.

Limarenko A. M., Khamray V. V., Dash-chenko А. А. The methodology for calculating the steering using Solidworks software module. Materials of the international scientific-practical conference “Modern research and develop-ment”, Bolgaria, Sofia 2015. Тоm 16. P. 11-13.

Limarenko A. M., Khamray V. V., Dru-zhynin A. A. The optimization of car engine pis-ton-rod by numerical method. Bulletin of Odessa State Academy of Civil Engineering and Architec-ture. 2015, no. 60, 440-443.

Mihon L., Lontiș N., Deac S. The behav-iour of a vehicle's suspension system on dynamic testing conditions. International Conference on Applied Sciences (ICAS2017), IOP Publishing, IOP Conf. Series: Materials Science and Engi-neering 294 (2018) 012083 https://doi.org/10.1088/1757-899X/294/1/012083.

Faisal O. Mahroogi & Narayan S. Design and Analysis of Double Wishbone Suspension Systems for Automotive Applications. Interna-tional Journal of Mechanical and Production Engineering Research and Development (IJMPERD). Vol. 9, Issue 4, Aug 2019, 1433–1442.

Vignesh B. S., Sufiyan Ahmed, Chandan V., Prashant Kumar Shrivastava. Double Wish-bone Suspension System; A Research Interna-tional Journal of Recent Technology and Engi-neering (IJRTE). Volume 8, Issue 2, July 2019, 5033-5037. https://doi.org/10.35940/ijrte.B1084.078219.

Li Sun, Zhao Deng, Qing Zhang. Design and Strength Analysis of FSAE Suspension. The Open Mechanical Engineering Journal, 2014, 8(1), 414-418. https://doi.org/10.2174/1874155X01408010414.

Abhishek Mahesh Sharma, Sidhant Konwar Roy, Anantha Krishnan, Nivedh Das Thaikoothattil. Structural analysis of bellcrank in a pullrod suspension system in an FSAE proto-type. Journal of University of Shanghai for Sci-ence and Technology. Volume 23, Issue 10, Oc-tober 2021, 236-246.

Wheatley Greg. On the design of racing car suspension. Іnternational Journal on Interac-tive Design and Manufacturing (IJIDeM). Sep-tember 2020, 14(3), 1003-1013. https://doi.org/10.1007/s12008-020-00668-7.

Опубліковано
2021-12-24
Як цитувати
[1]
Л. В. Коломієць, В. В. Хамрай, О. М. Лимаренко, А. Ю. Бажанова, і А. А. Пономаренко, «РОЗРОБКА РОЗРАХУНКОВОЇ ЗАЛЕЖНОСТІ МІЖ ГЕОМЕТРИЧНИМИ ПАРАМЕТРАМИ ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ ТА ДИНАМІЧНИМИ ХАРАКТЕРИСТИКАМИ», Збірник наукових праць Одеської державної академії технічного регулювання та якості, вип. 2(19), с. 31-37, Груд 2021.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>